Vänner.

Många unga idag byter vänner nästan för jämnan, är det för att man inte redigt vet vart man passar in? Eller för man är osäker på sig själv och vill ha bekräftelser från många olika håll?
Jag tror att många ungdomar idag gör saker de inte vill,just för att passa in och få den respekten de vill ha.
Men det är såklart inte fel att ha en stor socialomkrets, men man behöver inte göra sig till för att passa in, det ska räcka med att man är den man är. Hur ska det annars gå i livet ? Ska man vara oärlig för sin allra bästa vän också? Låtsas vara någon annan ? att leva i en lögn? Någon gång måste man ju visa sitt rätta jag, är inte det man borde göra från början (?), för då märker man vart man passar in utan att behöva ändra på sig.

Jag har också haft många vänner. Men jag har aldrig vetat vart jag passat in, men aldrig vart att jag går från "gäng till gäng".  Jag har aldrig krusat någon eller gjort mig till för någon för att bli omtyckt. Alltid tyckt att det ska räcka med att vara den man är.
Jag har haft en bästa vän sen 10 år tillbaka. Fast vi har haft våra bråk men alltid hittat tillbaka till varandra. För kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg.

Folk borde tänka igenom vad de vill med livet, för om man hamnar i fel omkrets av vänner så finns risken att det inte sluta bra. Va en själv, för man få vänner, sådana som stannar hela livet ut. Och vilket är bäst?
Att ha 250 vänner eller 1-2 äkta vänner som finns vid ens sida livet ut ?

Kommentarer
Postat av: Diego

Blogg blogg keep it up :)

2009-10-22 @ 23:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0