Skitsnack.

Jag tycker att det är så härligt att folk bara snackar en massa skit hela tiden. Att alla vet så mycket om alla andra och att de berättar hur en människa är. Snart behöver man inte skriva självbiografer längre, snart fixar någon annan det åt en. Slipper man tänka på det ju!

Om folk hade börjat bry sig mer om sig själva och skita i vad andra gör och hur dem ser ut så kommer man nog mår så jävla mycket bättre. Tänk all den energin man lägger ner på att bry sig om vad andra ska tycka och tänka och hur andra beter sig och ser ut. Om man lägger all den energin på att må bra och ta hand om sig själv vad bra man hade vart, man hade vart sjukt mycket snyggare, både som person och utseendemässigt. All denna energin vi lägger på att bry oss om alla andra gör en ju hyper stressad och gör så man bara mår sämre . Det är ju inte kul att trycka ner en annan människa.
Skit kommer man alltid snacka om folk, alltid, men man behöver inte vara så grov. Man ska säga så pass mycket så man kan stå för det och inte trycka ner en människa, man ska inte snacka skit om någon för att man ska vara cool och för att ens vänner ska tycka om en. Man ska utgå ifrån vad man själv känner och skita i vad alla andra säger!

Jag har bestämt mig för att jag ska sluta bry mig om vad folk säger och tycker. Menar när jag tänker på hur mycket energi jag lägger ner för att se bra ut och för att jag bry mig om för mycket om vad folk tycker. Men jag ska skita i det. Jag är jag.
Jag har en underbar familj, jag har en fantastisk pojkvän och jag har mina vänner som jag älskar. Vad mer ska jag begära då? Att alla ska tycka si o så om mig ? Glöm det, nu orka jag inte med det längre.
Jag har inte den perfekta kroppen, jag ser inte världs bäst ut, jag står för vad jag tycker och tänker. Men det är jag , varför ska jag ändra på mig för att andra ska tycka om mig när jag har dem som tycker om mig på riktigt? Som skiter i hur jag ser ut. Nu ger jag jävlen i att bry mig om min kropp och allting , Visst, utseendet är en vikitg del, men jag tänker inte banta, jag tänker inte sluta äta, jag tänker bara vara jag.


Kommentarer
Postat av: Pim

BRA BÄSTA! <3

2009-05-12 @ 17:39:35
URL: http://pimpelompen.blogg.se/
Postat av: Mia

stay gold! du har helt rätt o du är perfekt som du är.

2009-05-20 @ 17:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0