förhållande.

I ett förhållande handlar det väl om att lita  på varandra till 110% ?
Om man inte gör det ? Om ett förtroende sänks för den ena partnern?
Går det att lösa eller ska man ge upp?
Om den ena blir sviken gång på gång, vad händer då?
Jag tror att om man inte kan lita på den respektive så måste den visa att den verkligen vill och att
man kan lita på den.  Hur ska annars ett förhållande hålla? Det uppstår massa onödiga konflikter som man bara blir ledsen över.
Men om man verkligen älskar varandra och vill leva med varandra, går det ändå?
För tänk om man mår ännu sämre om man är utan varandra? Ett förhållande går ut på att man ska må bra.
Om man bråkar hela tiden är det viktigt att man verkligen pratar ut i god tid. Blir det för sent så är väl risken att det inte fungerar ?? Jag vet inte, jag bara sitter och tänker lite på hur det kan vara i ett förhållande.
Det gäller att man verkligen lyssna på varandra i ett förhållande och håller saker som man lovar, annars  kan det väl inte fungera. Eller?!
Om man kommer överens om att man ska försöka ändra på sig båda två och bara den ena partnern?
För vad händer om det blir så? Ska det inte vara att ge och ta och inte vara egoistisk?
Kommer det fungera då att den ena ändra på sig och den andra lever kvar i sin värld och den ena bli sårad medan den sårade gör allt för att det ska fungera och vara bra ?

hmm, ingen aning. Sånt här jag kan sitta och tänka på ibland.

Kommentarer
Postat av: Alex

hmmm svårt... förhållandet i en relation har som grund vänskap och drf ska man kunna lite på sin partner men när den gränsen mellan förhållande och vänskap inte blir så tydlig betyder d kanske att man inser att den personen kanske bara är en vän är då förhållandet tappar mycke av förtroendet tror jag :D



Puss

2009-12-04 @ 23:06:07
Postat av: mia

Hej Flisan!



Att bli sviken är inte kul och inte att svika någon heller. Men för att bli sviken måste man också förvänta sig något annat, alltså man förväntade sig att partnern skulle handla på ett sätt och så gjorde han/hon något annat. Och där tror jag att många förväntar sig lite för mycket, med följden att man lätt blir sviken/besviken. Kärleken är som sagt blind men man får inte glömma att man är två olika individer, med olika tankesätt, viljor, drömmar osv. Det är inte rättvist när man blir sårad för att ens parter inte gjorde som man själv vill, eller som man själv tänkte att han/hon skulle göra. Visst kan man bli sårad och ha "rätt" att bli det, om ens partner är elak, obetänksam eller bryter ett löfte. Men det ska inte blandas ihop med den ibland otroligt smärtsamma upplevelsen att man inte vill samma sak, inte känner likadant eller tycker olika. Förstår du vad jag menar? Jag vet att jag många gånger blivit sårad och tagit ut det på min kille fast jag i efterhand insett att det var orättvist. Man måste få ha olika viljor och åsikter. Ibland måste ens partner får göra saker som man inte gillar, liksom man själv måste få gå sina egna vägar ibland, utan att det ska leda till konflikter och sårade känslor. Det finns en gammal dänga från 70-talet som går såhär "Jag vill inte suddas ut för kärleks skull, även om den som suddar är öm och kärleksfull." Om man får vara sig själv och stå på sina egna ben även i ett förhållande, tror jag man får det roligare, och bättre!



fortsätt skriva!

jag gillar att höra vad du tänker på!



puss! puss! / Mia

2010-01-04 @ 21:31:22
Postat av: Anonym

Hej Flisan!



Att bli sviken är inte kul och inte att svika någon heller. Men för att bli sviken måste man också förvänta sig något annat, alltså man förväntade sig att partnern skulle handla på ett sätt och så gjorde han/hon något annat. Och där tror jag att många förväntar sig lite för mycket, med följden att man lätt blir sviken/besviken. Kärleken är som sagt blind men man får inte glömma att man är två olika individer, med olika tankesätt, viljor, drömmar osv. Det är inte rättvist när man blir sårad för att ens parter inte gjorde som man själv vill, eller som man själv tänkte att han/hon skulle göra. Visst kan man bli sårad och ha "rätt" att bli det, om ens partner är elak, obetänksam eller bryter ett löfte. Men det ska inte blandas ihop med den ibland otroligt smärtsamma upplevelsen att man inte vill samma sak, inte känner likadant eller tycker olika. Förstår du vad jag menar? Jag vet att jag många gånger blivit sårad och tagit ut det på min kille fast jag i efterhand insett att det var orättvist. Man måste få ha olika viljor och åsikter. Ibland måste ens partner får göra saker som man inte gillar, liksom man själv måste få gå sina egna vägar ibland, utan att det ska leda till konflikter och sårade känslor. Det finns en gammal dänga från 70-talet som går såhär "Jag vill inte suddas ut för kärleks skull, även om den som suddar är öm och kärleksfull." Om man får vara sig själv och stå på sina egna ben även i ett förhållande, tror jag man får det roligare, och bättre!



fortsätt skriva!

jag gillar att höra vad du tänker på!



puss! puss! / Mia

2010-01-04 @ 21:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0